30 March 2011

Ampun

Ya Rabbi...
apa yang harus aku lakukan...

perlukah aku pergi 
membawa sekeping hati
bersama sisa-sisa harapan
dan meninggalkan segalanya
tanpa nokhtah

perlukah aku melarikan 
diri dari setiap mata
yang mengenali aku
kerana mata itu 
mula bosan dengan kewujudanku


Ya Rabbi...
perlukan aku membisu
dari terus berbicara
kerana kata-kataku
sudah tidak lagi indah
di telinga mereka


perlukah aku
bunuh diriku yang mereka kenali
dan hidup dengan kelahiran baru

kerana hidup ini 
terlalu banyak yang melukakan
menjadi lain itu barangkali
lebih membawa kebaikan buat mereka


Ya Rabbi
bisakah aku meminta
kira hidupku ini hanya
menambah bilangan hati yang terluka
bukankah lebih baik
aku dinokhtahkan saja


barangkali itu membahagiakan mereka
barangkali itu bisa membuah cinta
di hati mereka
kepadaMu Yang Maha Esa...




aduhai hati...
menangislah kira tangisan itu 
menenangkanmu
menangislah kira tangisan itu
melapangkanmu
menangislah kira tangisan itu
keinsafan bagimu...






 

No comments: