30 March 2011

Doa

Wahai yang Maha Pengasih
saat ini aku hanya menghitung hari
entah bila noktah akan menghentikan langkahku
kian hari ku rasa kian hampir
kerana aku tidak punya kudrat untuk tahu kondisiku hari ini.

Bila-bila pun bisa terhenti...

Wahai yang Maha Tahu
sungguh Kaulah yang tahu segala perancangan yang terbaik buatku..

Aku ingin meminta Ya Rabb, 

Jadikan kakiku ini gagah
agar aku bisa melangkah dalam kembara
mencari redhaMu Ya Allah...

Jadikan tanganku ini sentiasa menghulur amal
hingga tiada satu saat pun ia berhenti untuk tidur.

Jadikan jiwaku penuh dengan rasa sayang
agar aku tidak menghitung setiap huluran tangan
yang mendokong kesusahan insan lain.

Jadikan diriku ini berbunga bahagia
agar aku bisa tersenyum walau 
nafasku sampai dihujungnya.

Jadikan hati ini lembut
agar aku akan selalu berlembut dan sabar
pada kekerasan insan lain kepadaku.

Jadikan aku seorang aku
yang selalu tulus pada hati...
yang selalu manis pada bicara...
yang selalu tabah tika diduga...

Ya Rahman...
aku tidak ingin mati sebelum ajal
kerana aku harus terus hidup
untuk sebuah perjuangan...











No comments: