19 April 2011

Maafkan aku

Aku selalu ingin menghibur hati setiap insan di sisiku. Namun kudratku terbatas dan sering pula terjadi sebaliknya. Kadang-kala bila aku harap dapat membahagiakan namun yang terjadi adalah melukakan. 

Aku ingin kasihkan semua namun amat payah menjaga hati insan yang aku kasihi kerana hati itu sangat mudah terusik.

Aku mahu melihat setiap antara mereka tersenyum selalu namun mereka selalu menangis. 

Aduhai...
Alangkah baik kira aku bisa memenuhi sisa-sisa usia ini dengan sebanyak-banyak bahagia & senyuman buat semua. Moga nanti ketiadaanku bukan kesedihan tapi kenangan yang indah terukir di hati mereka. 
Aduhai semua yang punya aku di hatimu...
Aku hanya ingin kalian tahu...tiada sekali pun di hati ini pernah rela melihat air mata & garis resah itu bertamu dalam dirimu...

..namun kerana kudratku terbatas, kerna aku hanya insan yang tak sempurna...barangkali akulah punca keresahan yang datang...

maafkan aku, dari hati yang rendah...
maafkan aku, kerana tidak bisa membahagia...

namun...aku tidak pernah rela mengalah hanya kerana aku lemah...selagi belum noktah...aku tidak akan berhenti melangkah...

maafkan aku...

No comments: